donderdag 17 november 2011

theater. ♥
























Heee lieve mensjes ♥
Dit keer een wat persoonlijke post, deze post gaat over mij, en theater.
Ik speel/zing en dans eigenlijk al mijn hele leven. Toen ik 4 was ging ik op ballet, daar heb ik
denk ik 2/3 jaar opgezeten. Uiteindelijk was ik er mee gestopt omdat ik en mijn beste vriendinnetje
het eigenlijk toch niet zo leuk meer vonden. Toen ik denk ik 8 was (?) ging ik op hofplein, voor
de mensen die niet weten wat dat is, dat is voor kinderen/tieners waar je in je vrije tijd les krijgt
in dans/spel en zang. Als je er lang genoeg op zit dan mag je ook mee doen met een productie
(theaterstuk). Hoffplein organiseerd ook veel producties. Ik deed dat in Ridderkerk. Toen ik
10 was kreeg ik mijn gitaar en ging ik op gitaarles. Ik zat  toen op volleybal, gitaarles en hofplein.
En dat was natuurlijk erg duur, dus toen had ik besloten van hofplein af te gaan, hoe super leuk ik
het ook altijd vond, ik dacht dat ik later met gitaarles meer kon. Eigenlijk ben ik nu wel blij met
mijn keuze, want ik speel nog elke dag gitaar (:
Toen moest ik toen ik 12 was moest ik een
middelbare school uit kiezen. Ik wilde heel
graag naar de Theaterhavovwo. Maar mijn
ouders vonden mij nog te jong om elke dag
 naar Rotterdam te reizen op zo'n jonge
leeftijd. Ik snapte het, maar ik vond het echt
heel erg jammer. Mijn moeder beloofde
dat ik als ik in de tweede nog naar deze
school wilde, ik auditie mocht doen. En aan
het einde van de eerste deed ik dat ik ook,
ook al vonden mijn ouders mij eigenlijk nog te jong, ze hadden het beloofd dus ik mocht (:

Ik was zò nerveus, maar ik was uiteindelijk, na een auditie en een gesprek door, ik was zo blij! Ik
kon uiteindelijk toch naar de school waar ik heen wilde. Ik kende al een meisje die ook op die
school  zat, bij wie ik de klas kwam. Dus ik reisde met haar en haar vriendin elke dag naar R'dam,
wat ik nog steeds doe.






















Ik ben nog steeds zoooo blij met mijn keuze voor deze school, alles was er anders dan mijn
oude school, de sfeer, de leraren, de mensen en het gebouw, dat 100 jaar oud is en echt er zo
leuk uit ziet :D Op mijn school krijg je les in zang, dans en spel in plaats van godsdienst, tekenen,
gym, handenarbeid, en techniek. Ook gaan we geregeld naar een voorstelling, en dan moeten
we daar een recensie over schrijven. Ook mogen we soms zelf optreden, 4 keer per jaar.
Twee keer een openpodium, dat niet verplicht is en je moet je er zelf voor opgeven en auditie
doen etc. Dat is in het benthemtheater, en dat mag je jouw stukje doen voor de hele school,
alleen of met ene groepje. Daar heb ik ook al 2 keer (van de 2 haha) aan meegedaan, de eerste
keer ging ik zingen met vriendinnen en de tweede keer allen (zie mijn vorige post daar staat ook
de link van het optreden). De eindpresentatie (een mini productie), en een voorspelavond,
vergelijkbaar als openpodium, alleen ben je niet gemixt met alle klassen, maar alleen met je
eigen leerjaar en doe je het voor je ouders.
Zelf vind zang het leukst, ik hou zo van gitaar spelen en zingen. Ik zou er het liefst later iets mee
gaan doen. Spel vind ik ook echt heel leuk, maar dans wat minder. Omdat ik er niet zo goed
in ben haha. Hier wat foto's van wat optredens, de dingen waar foto's van zijn dan:




























Foto 1: Eindpresentatie caracas, juni 2011. Ik was joke, het meisje dat ging verhuizen met haar familie.
Foto 2: Ballet voorstelling 2004 we dansen op Welkom Welkom van k3, ik was de boze wolf.
Foto 3: Eindpresentatie caracas.
Foto 4: 2003 ik speelde de boze vis in de "Mooiste vis van de zee".
Foto 5: Musical groep acht, ik was "Snijder" de chirurg in operatie geslaagd.
Foto 6 : Musical groep acht
Foto 7: Eindpresentatie caracas.

Doen jullie was aan theater, dans of zang? Ik hoop dat jullie het een beetje boeiend vonden (: haha.
lieeeefsss ♥

6 opmerkingen:

  1. wauw, superleuke school!
    Ik vind zingen dansen en acteren ook heel leuk! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke school! wat fijn dat je er alsnog heen kon in de tweede.
    xoxo"sanne. www.diarywithoutaname.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die foto van jou en de gitaar is echt leuk !
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk blog heb je! Ben jij dat met die gitaar? Dat is echt een supermooie foto! Ik ga je zeker weten volgen, jij mij ook? x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow, zo'n leuke school wil ik ook wel! ik speel ook heel graag toneel... hoelang moet jij reizen naar r'dam dan?
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wist heel niet dat er z'n school bestond, tof hoor!
    Ik speel zelf ook elke week 2 uurtjes toneel vanaf mijn negende. En het verveeld me nog steeds niet :)

    BeantwoordenVerwijderen

Volgers